online event – 23 november – gratis
hybride werken
in de praktijk

voor directie, MT, HR, facilitair en IT

alles wat je kunt bedenken om in jouw organisatie van hybride werken een succes te maken


Vroeger was kantoorwerken standaard; nu is thuiswerken (nog) de norm. Het kantoor is een ontmoetingsplaats geworden; ‘meters maken doe je lekker thuis’. Die gedachte schreeuwt natuurlijk om nuancering, maar intussen geeft bijna driekwart van de medewerkers aan in de toekomst zowel op kantoor als thuis te willen werken. En vanaf elke werkplek willen ze gewoon kunnen samenwerken met collega’s, klanten en leveranciers. Dat kan in de praktijk trouwens heel goed, door hybride werken als organisatie te omarmen. Alleen moet je de inrichting ervan wel doordacht aanpakken. Daar gaan we het met elkaar eens uitgebreid over hebben.

  Waarmee moet je rekening houden bij de inrichting van het kantoor van de toekomst?

  Aan welke eisen en voorwaarden moet de werkplek van de toekomst voldoen?

  Hoe (onder)houd je als manager op afstand de verbinding met je medewerkers?

  Hoe kun je de reservering van werk- en overlegruimte op kantoor het beste regelen?

   Wat moet je doen om ervoor te zorgen dat jouw medewerkers overal digitaal veilig werken?

  Wat heb ik echt nodig om online vergaderingen en overleggen optimaal te faciliteren?

online event – 23 november – gratis
hybride werken
in de praktijk

voor directie, MT, HR, facilitair en IT

alles wat je kunt bedenken om in jouw organisatie
van hybride werken een succes te maken


Vroeger was kantoorwerken standaard; nu is thuiswerken (nog) de norm. Het kantoor is een ontmoetingsplaats geworden; ‘meters maken doe je lekker thuis’. Die gedachte schreeuwt natuurlijk om nuancering, maar intussen geeft bijna driekwart van de medewerkers aan in de toekomst zowel op kantoor als thuis te willen werken. En vanaf elke werkplek willen ze gewoon kunnen samenwerken met collega’s, klanten en leveranciers. Dat kan in de praktijk trouwens heel goed, door hybride werken als organisatie te omarmen. Alleen moet je de inrichting ervan wel doordacht aanpakken. Daar gaan we het met elkaar eens uitgebreid over hebben.

  Waarmee moet je rekening houden bij de inrichting van het kantoor van de toekomst?

  Aan welke eisen en voorwaarden moet de werkplek van de toekomst voldoen?

  Hoe (onder)houd je als manager op afstand de verbinding met je medewerkers?

  Hoe kun je de reservering van werk- en overlegruimte op kantoor het beste regelen?

   Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat mijn medewerkers overal digitaal veilig werken?

  Wat heb ik echt nodig om online vergaderingen en overleggen optimaal te faciliteren?

Het programma

Leidinggeven in een hybride organisatie

De specialiteit van dagvoorzitter Jeroen Busscher is het ontwikkelen van strategieën om groepsgedrag te beïnvloeden. Als strateeg, spreker, schrijver, adviseur of facilitator helpt hij organisaties en managers aan de hand van thema’s als organisatiecultuur, leiderschap, invloed en vernieuwing bij het doorlopen van transformatieprocessen. Jeroen heeft diverse boeken over zijn vakgebied geschreven. ‘Leidinggeven in de hybride organisatie’ verscheen in het najaar van 2020 en werd genomineerd voor managementboek van het jaar.

 

Als openingsspreker zet hij in zijn keynote de consequenties van onze nieuwe (post-)coronawerkelijkheid op een inspirerend rijtje. Hij toont ons de gevaren en de uitdagingen, maar laat tegelijk de nieuwe kansen zien en geeft ook nog eens tastbare en direct toepasbare tips.

De breakoutsessies

De 'Wet werken waar je wilt' en thuiswerkbeleid
Breakoutsessies

Ook uit ons eigen onderzoek ‘Hoe goed werkt thuis?’ blijkt dat kantoorwerkers in de toekomst vaker willen thuiswerken. Intussen is in maart 2021 een initiatiefwetsvoorstel voor de ‘Wet werken waar je wilt’ ingediend. Op basis van dat wetsvoorstel zal een werkgever in beginsel verplicht zijn om in te stemmen met een verzoek van de werknemer om thuis te werken. De inrichting van de werkplek door de werkgever dient te voldoen aan de eisen van de Arbowet.

Het Ministerie van Sociale Zekerheid en Werkgelegenheid kan sancties opleggen als er sprake is van een ongezonde en/of onveilige werkplek. Voor organisaties is het dan ook belangrijk om een goed thuiswerkbeleid te hebben. In deze sessie wordt een toelichting op het wetgevend kader gegeven en komen handzame adviezen om thuiswerkbeleid te formuleren voorbij. 

Een veilige werkplek, zowel op kantoor als thuis
Breakoutsessies

Hybride werken heeft niet alleen grote gevolgen voor organisaties die medewerkers moeten faciliteren, maar ook voor de kantoor- en thuiswerkers zelf. Cybercriminelen hebben het de laatste tijd steeds vaker gemunt op de (thuis)werkplekken in een IT-omgeving. Voor organisaties is het essentieel om inzicht te hebben in de IT-omgeving, preventieve maatregelen tegen hacks te nemen en adequaat te reageren als cybercriminelen toch in de IT-omgeving zijn binnengedrongen.  

In deze sessie gaat het presentatieduo van onze podcastserie over cybersecurity ‘Hack van de dam’ – salesmanager Jasper Glaser en securityspecialist Martijn Scheffel – in op de cyberdreigingen en ontwikkelingen op het gebied van cybersecurity, waarbij praktische tips om veilig (thuis) te werken natuurlijk niet ontbreken.

Als kantoor- en thuiswerker samen hybride vergaderen
Breakoutsessies

Videovergaderen is tegenwoordig onmisbaar in de samenwerking met collega’s, klanten en leveranciers die zowel op kantoor als thuis kunnen werken. Daarbij is de kwaliteit van beeld en geluid bepalend voor de beleving van digitaal overleg. Dat hangt niet alleen af van de technische voorzieningen, maar ook van de kwaliteit (en flexibiliteit) van de ruimte zelf.

In deze breakoutsessie door Ricoh Nederland wordt dieper ingegaan op het invullen van de  technologische randvoorwaarden om aan de vereisten van een hybride kantoorruimte te voldoen. Daarnaast wordt verteld wat verder nodig is om hybride vergaderingen succesvol te laten verlopen. 

Breakoutsessies

Ook uit ons eigen onderzoek ‘Hoe goed werkt thuis?’ blijkt dat kantoorwerkers in de toekomst vaker willen thuiswerken. Intussen is in maart 2021 een initiatiefwetsvoorstel voor de ‘Wet werken waar je wilt’ ingediend. Op basis van dat wetsvoorstel zal een werkgever in beginsel verplicht zijn om in te stemmen met een verzoek van de werknemer om thuis te werken. De inrichting van de werkplek door de werkgever dient te voldoen aan de eisen van de Arbowet.

Het Ministerie van Sociale Zekerheid en Werkgelegenheid kan sancties opleggen als er sprake is van een ongezonde en/of onveilige werkplek. Voor organisaties is het dan ook belangrijk om een goed thuiswerkbeleid te hebben. In deze sessie wordt een toelichting op het wetgevend kader gegeven en komen handzame adviezen om thuiswerkbeleid te formuleren voorbij. 

Breakoutsessies

Hybride werken heeft niet alleen grote gevolgen voor organisaties die medewerkers moeten faciliteren, maar ook voor de kantoor- en thuiswerkers zelf. Cybercriminelen hebben het de laatste tijd steeds vaker gemunt op de (thuis)werkplekken in een IT-omgeving. Voor organisaties is het essentieel om inzicht te hebben in de IT-omgeving, preventieve maatregelen tegen hacks te nemen en adequaat te reageren als cybercriminelen toch in de IT-omgeving zijn binnengedrongen.  

In deze sessie gaat het presentatieduo van onze podcastserie over cybersecurity ‘Hack van de dam’ – salesmanager Jasper Glaser en securityspecialist Martijn Scheffel – in op de cyberdreigingen en ontwikkelingen op het gebied van cybersecurity, waarbij praktische tips om veilig (thuis) te werken natuurlijk niet ontbreken.

Breakoutsessies

Videovergaderen is tegenwoordig onmisbaar in de samenwerking met collega’s, klanten en leveranciers die zowel op kantoor als thuis kunnen werken. Daarbij is de kwaliteit van beeld en geluid bepalend voor de beleving van digitaal overleg. Dat hangt niet alleen af van de technische voorzieningen, maar ook van de kwaliteit (en flexibiliteit) van de ruimte zelf.

In deze breakoutsessie door Ricoh Nederland wordt dieper ingegaan op het invullen van de  technologische randvoorwaarden om aan de vereisten van een hybride kantoorruimte te voldoen. Daarnaast wordt verteld wat verder nodig is om hybride vergaderingen succesvol te laten verlopen. 

De sociale verbinding mét en het welzijn ván collega's
Breakoutsessies

We werken steeds meer vanaf verschillende werkplekken. Dat maakt het lastig om verbonden te blijven met de werkvloer; zeker als je regelmatig moet samenwerken met collega’s. Dankzij Microsoft Viva – een platform dat kennis, sociale banden, leerprocessen en inzichten in één centrale omgeving beschikbaar maakt – is het een stuk eenvoudiger om de bedrijfscultuur in stand te houden, ook als medewerkers minder vaak op kantoor zijn.

In deze sessie gaat Henk Ritmeester, Director Microsoft Viva, in op de uitdagingen die organisaties ondervinden op het gebied van de sociale verbinding mét en het welzijn ván medewerkers. Hij reikt ook concrete handvatten aan om daar in een hybride organisatie invulling aan te geven. 

Eenvoudig werkplekken en overlegruimtes reserveren
Breakoutsessies

Kantoorwerkers willen in de toekomst in elk geval voor een deel blijven thuiswerken. De behoefte aan kantoorruimte neemt dus af, maar dat betekent dat de strijd om een flexplek in de kantoortuin weer volop om de hoek komt kijken. Vergader- en overlegruimtes moeten ook slim worden ingepland.

Ricoh Nederland heeft hier al goed over nagedacht. Niet alleen over de flexibele inzet van het verminderde vloeroppervlak, maar ook over het minimaliseren (en automatiseren) van het aantal handelingen om een werkplek of overlegruimte te reserveren. In deze informatieve sessie word je daar helemaal over bijgepraat.

Altijd en overal werken met de moderne werkplek
Breakoutsessies

Omdat je voortdurend van werklocatie wisselt, moet je altijd en overal toegang hebben tot jouw bedrijfsapplicaties, bestanden, informatie en inzichten om productief samen te kunnen werken. Microsoft 365 en Teams zijn fantastische hulpmiddelen om dat te kunnen doen. En in combinatie met ons GO-platform beschik je meteen over een complete werkplekoplossing.

In deze sessie gaan business consultant Bo van der Linden en adoptieconsultant Martijn de Vries in op het belang van een moderne werkplek, de propositie van Avantage en het resultaat voor de gebruikers. Daarnaast geven ze praktische tips voor de begeleiding van de gebruikers bij de adoptie van de moderne werkplek. 

Breakoutsessies

We werken steeds meer vanaf verschillende werkplekken. Dat maakt het lastig om verbonden te blijven met de werkvloer; zeker als je regelmatig moet samenwerken met collega’s. Dankzij Microsoft Viva – een platform dat kennis, sociale banden, leerprocessen en inzichten in één centrale omgeving beschikbaar maakt – is het een stuk eenvoudiger om de bedrijfscultuur in stand te houden, ook als medewerkers minder vaak op kantoor zijn.

In deze sessie gaat Henk Ritmeester, Director Microsoft Viva, in op de uitdagingen die organisaties ondervinden op het gebied van de sociale verbinding mét en het welzijn ván medewerkers. Hij reikt ook concrete handvatten aan om daar in een hybride organisatie invulling aan te geven. 

Breakoutsessies

Kantoorwerkers willen in de toekomst in elk geval voor een deel blijven thuiswerken. De behoefte aan kantoorruimte neemt dus af, maar dat betekent dat de strijd om een flexplek in de kantoortuin weer volop om de hoek komt kijken. Vergader- en overlegruimtes moeten ook slim worden ingepland.

Ricoh Nederland heeft hier al goed over nagedacht. Niet alleen over de flexibele inzet van het verminderde vloeroppervlak, maar ook over het minimaliseren (en automatiseren) van het aantal handelingen om een werkplek of overlegruimte te reserveren. In deze informatieve sessie word je daar helemaal over bijgepraat.

Breakoutsessies

Omdat je voortdurend van werklocatie wisselt, moet je altijd en overal toegang hebben tot jouw bedrijfsapplicaties, bestanden, informatie en inzichten om productief samen te kunnen werken. Microsoft 365 en Teams zijn fantastische hulpmiddelen om dat te kunnen doen. En in combinatie met ons GO-platform beschik je meteen over een complete werkplekoplossing.

In deze sessie gaan business consultant Bo van der Linden en adoptieconsultant Martijn de Vries in op het belang van een moderne werkplek, de propositie van Avantage en het resultaat voor de gebruikers. Daarnaast geven ze praktische tips voor de begeleiding van de gebruikers bij de adoptie van de moderne werkplek. 

De veranderende rol van het kantoor van de toekomst
Breakoutsessies

De traditionele functie van het kantoor als ‘productieplaats’ verdwijnt naar de achtergrond. Het kantoor wordt steeds meer een plek om te ontmoeten, te overleggen, te ontspannen en problemen samen op te lossen.

In deze breakoutsessie vertellen Avantage’s oprichter Frank Overhand en Mark Elderson van Sprank Interieurprojecten over de 7 O’s van Avantage, die de basis voor de inrichting van het hoofdkantoor aan de Blaak in Rotterdam vormden en het hybride werken van nature omarmen. 

Breakoutsessies

De traditionele functie van het kantoor als ‘productieplaats’ verdwijnt naar de achtergrond. Het kantoor wordt steeds meer een plek om te ontmoeten, te overleggen, te ontspannen en problemen samen op te lossen.

In deze breakoutsessie vertellen Avantage’s oprichter Frank Overhand en Mark Elderson van Sprank Interieurprojecten over de 7 O’s van Avantage, die de basis voor de inrichting van het hoofdkantoor aan de Blaak in Rotterdam vormden en het hybride werken van nature omarmen. 

De impact van hybride werken

Na de breakoutsessies gaan drie inhoudelijke professionals in verschillende rollen onder leiding van de dagvoorzitter met elkaar in gesprek over de praktische impact van hybride werken. Ze vertellen welke gevolgen dat voor hen zelf heeft en delen ook de ervaringen van hun collega’s. Daarnaast gaan ze in op de invloed van hybride werken op de organisatiestrategie en het beleid én op het creëren en behouden van de balans tussen werk en privé in een hybride scenario.

Inschrijven?

Dit kosteloze online event via Teams vindt plaats op dinsdag 23 november, van 14.30 tot 16.30 uur en is bedoeld voor directieleden, MT-leden en afdelings- of teammanagers. Tijdens het event kun je drie breakoutsessies bijwonen. Welke dat zijn, kun je afhankelijk van je eigen voorkeur zelf bepalen. Nadat je je hebt ingeschreven, krijg je van ons een bevestiging van deelname. Kort voor aanvang van het event krijg je een link toegestuurd waarmee je kunt deelnemen.


    Over Avantage

    Wij geloven dat IT altijd en overal voor jou moet werken. Daarbij maakt het niet uit op welke van de laatste woorden je de klemtoon legt. IT móet gewoon voor jou wérken. Bovendien moet IT vóór jóu werken. Dat is precies het vakgebied waar wij al meer dan 30 jaar verstand van hebben. Met onze praktische klantervaringen en ons uitgebreide dienstenpakket combineren wij de werkwijze in jouw organisatie en het digitaal gedrag van jouw medewerkers met onze IT om ‘de mensen die het moeten doen’ productiever (samen) te laten werken. Daarbij bestaat de basis uit een solide infrastructuur, een veilige IT-omgeving, efficiënt beheer, klantgerichte ondersteuning en hulp bij de adoptie van innovaties. Dat komt allemaal samen in ons online platform GO, waar iedereen vanuit de eigen rol direct beschikt over alle informatie en middelen die nodig zijn om de productiviteit in jouw organisatie te verhogen en jouw klanten nóg beter te bedienen.

    SINDS 1990

    800+ KLANTEN

    202 COLLEGA’S

    ROTTERDAM, ALMERE
    EN ALPHEN A/D RIJN

    FINANCIEEL
    GEZOND

    ISO 9001/
    ISO 27001
    NEN 7510

      de Maand van Avantage

      Maandelijkse updates over security, productiviteit en thuiswerken