De coronacrisis heeft op allerlei gebieden ingrijpende gevolgen. De belasting van de gezondheidszorg springt natuurlijk het meest in het oog, maar ook economisch laat het virus zijn sporen na. Zo zijn we in korte tijd gewend geraakt aan lege winkelstraten en hebben veel bedrijven moeite om het hoofd boven water te houden. Bij organisaties die stug doorwerken, doen kantoorwerkers hun werk nu massaal vanuit huis. En dankzij Microsoft Teams kan daarbij ook nog eens volop samengewerkt geworden. Via online spreekuren, een FAQ-pagina en aanvullende tips en tricks helpen we iedereen om Teams zo productief mogelijk te gebruiken. Dat is zeker belangrijk, maar het is minstens zo belangrijk om thuis te werken in een veilige IT-omgeving. Hoe je online security (want daar hebben we het over) optimaal kunt bewerkstelligen, vertellen we in ons online spreekuur Veilig Thuiswerken op dinsdag 12 mei, van 09.30 tot 10.30 uur.

4 stappen

Stap 1
Veilig thuiswerken begint met een veilige pc of laptop. Firewall aan, de laatste updates geïnstalleerd en eventueel aanvullende bescherming van vitale gegevens. Vervolgens is het belangrijk om er zeker van te zijn dat het wifi-netwerk thuis veilig is. Met een Virtual Private Network kom je een heel eind. Extra beveiliging bij het inloggen op online diensten creëer je met m
ultifactor authenticatie (MFA).

 

Stap 2
Wanneer je de voorgaande veiligheidsmaatregelen hebt genomen, kun je met een gerust hart op afstand samenwerken (ook met externen) via Microsoft Teams. Om belangrijke informatie veilig te stellen, is het verstandig om te investeren in een afdoende back-up voorziening, naast de standaard oplossingen van Microsoft.

 

Stap 3
Wil je zeker weten of de thuiswerkplekken in jouw organisatie veilig zijn ingericht? Daar kun je achter komen door een digitale scan van de thuiswerkplekken uit te (laten) voeren. En als je dan toch bezig bent: laat dan meteen jouw IT-omgeving op kwetsbaarheden controleren.

 

Stap 4
Vergeet ook vooral niet om jouw medewerkers bewust te maken van het cruciale belang van online security. Antivirus en antispam zorgen ervoor dat er geen ongewenste mailtjes binnenkomen, maar jouw medewerkers moeten zelf ook alert zijn op ongewone mailtjes in hun inbox. IT is een geweldig hulpmiddel; tegelijk zijn het de mensen die het moeten doen.

Inschrijven

Dit digitale spreekuur heeft plaatsgevonden op 12 mei. Inschrijven is dus helaas niet meer mogelijk. Je vindt hier een overzicht van onze andere spreekuren. Wie weet zit daar iets voor je tussen? En als je toch meer over veilig thuiswerken wilt weten, kun je ons tijdens kantooruren gewoon telefonisch bereiken via 088-2351235. We helpen je graag verder!

x

JOBS 20

JOBS 20