migratie van je fileserver naar de cloud: daarom doe je het
Fileservers zijn door de jaren heen zo vervuild geraakt dat bestanden steeds slechter vindbaar zijn. Gemiddeld besteden we maar liefst één dag in de week aan het zoeken naar de juiste bestanden. Als je klaar bent voor een migratie naar de cloud, is het tijd voor een gedegen plan van aanpak.
terugblik online event ‘Hybride werken in de praktijk’
Hybride werken heeft best veel voeten in de aarde. Digitale veiligheidsvraagstukken, (her)inrichting van kantoor, technologische voorzieningen, managen op afstand...
Metaverse: de realiteit van de toekomst?
De technologie omtrent metaverse maakt mogelijk om jezelf in de virtuele wereld flexibel van de ene naar de andere ruimte te verplaatsen. Dit kan van toegevoegde waarde zijn binnen de hybride werkomgeving, maar tegelijkertijd verschillen de meningen hierover.
procesoptimalisatie in de praktijk: samenwerken in projecten
Elk project is uniek en geen routinewerk. Toch is samenwerken in projecten een proces dat zich uitstekend leent voor procesoptimalisatie. Daardoor behoud je het overzicht, verlaag je de foutkans en geef je de productiviteit een positieve boost.
procesoptimalisatie in de praktijk: een soepel indiensttredingsproces
Het indiensttredingsproces is een goed voorbeeld van een repeterend proces dat zich uitstekend leent voor procesoptimalisatie. Daardoor boek je tijdwinst, verlaag je de foutkans en haal je de ruis uit de communicatie. Daar krijg je ruimte voor terug die je uitstekend kunt besteden aan je kerntaken.
hybride werken; wat komt er op jouw organisatie af?
Veel medewerkers willen na de coronapandemie graag flexibel blijven werken. Organisaties moeten onder meer een strategie ten aanzien van hybride werken moeten bepalen. Ook moeten ze zich buigen over de vraag op welke manier managers hun medewerkers op afstand moeten aansturen. Daarnaast moet worden nagedacht over oplossingen om hybride vergaderingen soepel te laten verlopen.
breakout rooms in Microsoft Teams; wat is het en wat kun je ermee?
Met breakout rooms in Teams is het mogelijk om binnen een vergadering kleinere groepen deelnemers aan te maken, die in een aparte ruimte geplaatst kunnen worden om een bepaald onderwerp te behandelen. De breakout room-functie biedt diverse handige opties om effectieve samenwerking te bevorderen.
de 7 herkenbare voordelen van procesautomatisering
Binnen organisaties kun je bedrijfsprocessen eenvoudig automatiseren. Dat levert grote voordelen op. Zo brengt procesautomatisering structuur aan, ga je efficiënter werken, krijg je meer inzicht in bedrijfsprocessen, creëer je een schaalbare organisatie en ook nog eens meer duidelijkheid.
dit zijn alle ontwikkelingen in Microsoft Teams & Office 365 van 2021
Begin maart organiseerde Microsoft het evenement Microsoft Ignite 2021, waarin een flink aantal nieuwe functies werden aangekondigd. Zo heeft Microsoft de gebruikerservaring binnen vergaderingen fors geoptimaliseerd en biedt Microsoft de komende maanden een gloednieuw platform: Viva. Ook op het gebied van nieuwe apparatuur maakt Microsoft grote sprongen.
Microsoft Viva: wat is het en wat kun je ermee?
Microsoft Viva is een platform om kennis, sociale banden, leerprocessen en inzichten in één centrale omgeving beschikbaar te maken. Hierdoor blijven medewerkers verbonden met de werkvloer, ondanks dat zij minder vaak op kantoor zijn. Microsoft Viva maakt samenwerken eenvoudiger waardoor je productiever gaat werken.
5 praktijkvoorbeelden van procesautomatisering in Microsoft (Office) 365
Binnen Microsoft (Office) 365 kun je repeterende taken met behulp van krachtige applicaties slim automatiseren. Ondersteunende applicaties zijn onder meer Power Apps, Power Automate en Power BI. Daardoor bespaar je veel tijd en kun jij je focussen op je kerntaken.
samenwerken in een matrixorganisatie met Teams
Vroeger werkte je de hele dag aan hetzelfde bureau, deed je je eigen taken en wist je nauwelijks waar je collega’s mee bezig waren. Dat is vandaag de dag wel anders. Om als team een mooie prestatie te behalen, is samenwerking belangrijker dan ooit. De matrixorganisatie speelt daarin een grote rol, net als Teams.
met Microsoft Planner kun je pienter plannen
Met Planner kun je verschillende taken van een project plannen, waardoor je meer inzicht krijgt in wie welke taken op zich neemt. Op die manier kun je met het volledige team werken aan een strakke planning, waardoor je goed op de hoogte bent van de voortgang van projecten.
Persoonlijk contact houden in het digitale tijdperk
Wanneer houdt je een virtuele teamvergadering en wanneer is het slim om fysiek de koppen bij elkaar te steken? Je kunt veel virtueel bespreken, maar wanneer non-verbale communicatie een rol speelt, is het handig om elkaar in persoon te ontmoeten.
Documenten delen in je organisatie; hoe doe je dat?
Veel organisaties beschikken over een berg informatie die vaak ongestructureerd is opgeslagen. Hoe zorg je dat alle medewerkers uit je organisatie toegang hebben tot informatie die ze nodig hebben om productief (samen) te werken? Met Teams en SharePoint.
Zoeken in SharePoint: de heilige graal?
Met de zoekfunctie van SharePoint kun je gemakkelijk je mappen doorzoeken. Bij een ongestructureerde SharePointomgeving kun je alleen snel tegen barrières aanlopen. Om SharePoint te doorzoeken, moet je in elk geval de juiste termen kennen.
SharePoint traag? Dat kan sneller werken dan je denkt!
Een trage SharePointomgeving is voor veel organisaties erg frustrerend. Door over te stappen op een moderne SharePointsite en goed na te denken over een logische mappenstructuur, wordt de vindbaarheid van informatie beter en SharePoint een stuk sneller.
E-mail: waarom we er echt mee moeten stoppen!
Veel mensen beginnen hun dag met het openen en bijwerken van hun mailbox. Door de tijd en energie die dat kost, wordt mailen steeds meer als tijdverslindend gezien. Met Teams en SharePoint kun je de berichtenterreur terugdringen en productiever communiceren.
Effectief vergaderen: hoe pak je dat het beste aan?
Hoe zorg je ervoor dat een vergadering effectief is? Ten eerste met een goede voorbereiding, daar staat of valt het mee. Denk ook na over het juiste tijdstip en de duur van de vergadering. Verder zijn smartphones ook nog eens van invloed. Huh? Lees de blog!
5 handige tips om orde te scheppen in Outlook
De hele dag komen er e-mails binnen. Je inbox zit bomvol en je verliest het overzicht. Dat laat je toch niet gebeuren? Outlook geeft namelijk voldoende handvatten om orde te scheppen in je inbox. Gebruik gewoon onze tips.
Druk, druk, druk: efficiëntie + effectiviteit = productiviteit
Iedereen heeft het druk. De een nog meer dan de ander. Die druk kan verminderd worden door efficiënter en effectiever te werken zodat de productiviteit wordt verhoogd. Daar zijn reuze handige hulpmiddelen voor.
Haal meer uit Word met deze 5 handige tips
Word heeft geweldig veel functies om er productief mee te werken. Toch benutten Word-gebruikers gemiddeld maar 10% van de mogelijkheden. Er zijn dus nog heel veel manieren om meer uit Word te halen dan je al doet.
Productiever werken in het kantoor van de toekomst
Een werkplek op kantoor moet inspireren en motiveren. Je werkt nu eenmaal het beste in een omgeving waar je je prettig voelt. De dynamiek van een werkruimte stimuleert jou om het beste uit jezelf te halen. Wij geven 4 tips om die ruimte positief te beïnvloeden.
10 dingen die je nog niet wist over Microsoft OneNote
In het digitale notitieblok OneNote kun je aantekeningen maken, ideeën opschrijven en meteen afbeeldingen, documenten, video’s, audiobestanden en e-mails invoegen. Je kunt er alle voor jou belangrijke zaken in kwijt. Voor wie OneNote nog niet (of beperkt) kent, geven we 10 tips om er productief gebruik van te maken.