Maandag 2 juli 2018 was ‘de grote dag’ voor Avantage. Na maanden voorbereidingen en heel veel denk- en doewerk konden we eindelijk ons nieuwe kantoor in gebruik nemen. Aan de Blaak in hartje Rotterdam, op de tweede etage van nummer 16. Een prachtige plek waar we moeiteloos invulling kunnen geven aan de wisselende rollen die we dagelijks hebben. En een plek waar we omringd worden door opleidingsinstellingen, waardoor wij geïnspireerd worden om in kennis te blijven investeren.

Zaterdag 30 juni kon iedereen al kennismaken met de nieuwe werkomgeving. We hadden er ook voor kunnen kiezen om de verhuizing te vieren door op 2 juli in alle vestigingen gebak neer te zetten, maar we deden het anders. Vanaf vroeg in de middag waren al onze medewerkers (met partners) uitgenodigd voor een feestelijk programma. Dat begon met een facultatieve themawandeling door het centrum (stads-, wijn- of shoptour). Tegelijk was er ook alle gelegenheid om de rolgerichte kantoorinrichting te bekijken. Waar we stiekem al op hadden gerekend, werd werkelijkheid. De ‘oohhs’ en ‘aahhs’ waren niet van de lucht. Een van de opmerkingen die me het meest bijbleef, was: ‘Als je hier niet kunt werken, waar dan wel?’. Een andere, die ik ook fijn vond: ‘Wanneer potentiële klanten hier op bezoek komen, zijn ze meteen verkocht.’ Zo krijg je vanzelf een glimlach op je gezicht.

'Fluitje van een cent om de gebruikelijke gang van zaken op te pakken'

Tegen het eind van de middag werd het druk op het dakterras op de elfde etage. Daar kon onder een stralende zon worden genoten van een voortreffelijke BBQ. Aansluitend volgde nog een bezoek aan het Oude Luxor theater, waarna iedereen weer naar huis of de stad in ging. Die ongedwongen setting zorgde ervoor dat we de eerste werkdag na de verhuizing meteen een goede sfeer op de werkvloer hadden. Medewerkers uit de voormalige vestigingen in Capelle aan den IJssel en Wateringen wisten elkaar direct te vinden, net als een aantal collega’s die standplaats Alphen aan den Rijn hebben verruild voor de Blaak. En omdat de Wi-Fi logischerwijze meteen goed werkte, was het een fluitje van een cent om de gebruikelijke gang van zaken op te pakken. De glimlach die ik zaterdag al kreeg, werd er alleen maar breder van.

Business as usual

Dat de verhuizing zonder grote problemen is verlopen, heeft meerdere redenen. Allereerst hebben we onze medewerkers met interne mededelingen voorbereid op de plek waar ze terecht zouden komen. Daarnaast is achter de schermen hard gewerkt om de IT probleemloos over te zetten. Bovendien hebben we er met de inrichting alles aan gedaan om mensen zich thuis te laten voelen op hun nieuwe werkplek. Aan de ene kant is het een functionele werkomgeving, aan de andere kant een ruimte waarin samenwerking en collegialiteit vanzelfsprekend zijn. Wat interne communicatie en interieurinrichting betreft, willen we met alle liefde sparren met onze klanten. Maar als het om overzetten van IT gaat, hebben we bewezen dat we daar de allerbeste in zijn. Dat durf ik hardop te zeggen, waar ik ook ben. Is jouw organisatie binnenkort ook aan een verhuizing toe? Laat Avantage de IT maar regelen. Voor ons is het business as usual.

 

Wil jij weten hoe onze IT-business er in de praktijk uitziet?
Je bent van harte welkom. Ook als je bij ons wilt werken.
Blaak 16, Rotterdam. Tot snel?!

Frank Overhand

"Iedereen zei dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist."

x

JOBS 13

JOBS 13