Altijd en overal probleemloos kunnen (samen)werken; daar gaat het vandaag de dag allemaal om. Corrupte documenten, verloren e-mails of crashende servers zijn inmiddels verleden tijd. Als het goed is tenminste. Maar ben jij klaar voor een serieuze ‘efficiency boost’? Wil je zorgeloos in en vanuit de cloud kunnen werken? Ik geef je 6 uitstekende redenen waarom je gisteren al had moeten overstappen naar Office 365.

#1. Safety first

Zorgvuldig omgaan met gegevens van medewerkers, klanten en leveranciers wordt in onze digitale samenleving steeds belangrijker. Je wilt absoluut niet dat privacygevoelige gegevens op straat komen te liggen of in handen komen van mensen voor wie deze gegevens niet bedoeld zijn. Office 365 is uitgerust met geavanceerde veiligheidsmaatregelen waardoor je gevoelige data van jouw externe en interne relaties veilig achter slot en grendel houdt.

#2. Altijd en overal

Met Office 365 kun je op elk apparaat – pc, laptop, tablet en smartphone – en op alle locaties met internetverbinding de jou bekende Microsoft Office applicaties gebruiken. Dankzij Office 365 kun je altijd en overal online samenwerken met jouw team. Al jullie bestanden worden in de cloud opgeslagen en heel eenvoudig terug te vinden. Zo kun je zelfs onderweg productief bezig zijn! Lees er meer over in ons redpaper over ‘overal samenwerken’.

#3. Schaalbaar

Clouddiensten hebben 1001 voordelen, maar één van de grootste is toch wel dat je bij Office 365 alleen betaalt voor wat je nodig hebt. Plotselinge toename van het aantal medewerkers? Geen probleem. Je kunt gemakkelijk extra Office 365 licenties aanschaffen. Flexibel op- en afschalen naar wens; wat wil je nog meer? Zo ben je er zeker van dat je nooit teveel betaalt.

#4. Up-to-date

Je hoeft je nooit meer zorgen te maken over het regelmatig updaten van de software en systemen binnen je organisatie. Microsoft zorgt er op de achtergrond voor dat Office 365 up-to-date blijft. Je beschikt dus altijd over de nieuwste versies van de Microsoft applicaties, zoals Word, Excel, PowerPoint, SharePoint en Teams. Al het onderhoud wordt automatisch verzorgd.

#5. Efficiënt samenwerken

Een soepele samenwerking met klanten, leveranciers en ander relaties is van groot belang voor een succesvolle bedrijfsvoering. Met Office 365 kun je documenten samen met (team)collega’s of gebruikers buiten de organisatie gelijktijdig bewerken. Kennis delen doe je via het intranet op basis van SharePoint. Daar kun je elkaar ook op de hoogte houden van belangrijke ontwikkelingen in jouw organisatie of vakgebied. Daarnaast maakt Microsoft Teams het mogelijk om uiterst efficiënt met mensen te communiceren door middel van chats en videogesprekken.

#6. Flexibel in te richten

De verschillende medewerkers binnen een organisatie hebben allemaal verschillende applicaties nodig. Het voordeel van Office 365 is dat je zelf kunt bepalen wie welke software kan (of mag) gebruiken. Zo kun je ook nog eens de kosten limiteren. Niet iedereen zal het volledige Office 365 pakket nodig hebben. Meer productiviteit en minder kosten; twee vliegen in één klap.

Dennis de Jong

"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal."

x

JOBS 20

JOBS 20