‘Het grote verschil tussen mensen en machines is dat mensen een geest hebben.’ Ik weet echt niet meer waar ik het gelezen heb, maar die uitspraak is me bijgebleven. Met een beetje fantasie zou je trouwens kunnen zeggen dat machines ook een geest hebben. Als je er daarbij tenminste van uitgaat dat een processor hetzelfde is als een brein. Om verwarring te voorkomen, zeg ik dan ook liever dat passie het verschil maakt. Mensen hebben een hart en een ziel.

Dat hebben de bedrijven waar die mensen in werken wat mij betreft ook. Daarom besloot ik om uit te zoeken hoe onze eigen medewerkers daar tegenaan kijken. Ik ben langs verschillende werkplekken gegaan en heb intern geïnventariseerd welke menselijke eigenschappen ze Avantage toedichten. En heel eerlijk? Daar werd ik erg blij van.

AFSPRAAK IS
AFSPRAAK
NIEUWSGIERIG
ZIJN
MET
RESPECT

Fijne duit

‘We zijn betrouwbaar’, vertelde Rob me. Dat vond ik een mooie binnenkomer, maar ik wilde wel weten waar hij dat op baseerde. ‘Als we iets met onze klanten of met elkaar afspreken, doen we het ook echt.’ Uitstekend antwoord. Door naar de volgende: Jasper. ‘We zijn nieuwsgierig. Als we iets niet weten, zorgen we dat we het te weten komen. Linksom, rechtsom, rechtdoor of andersom; dat maakt niet uit.’ Daar kon ik ook goed mee vooruit.

‘We laten elkaar in onze waarde’, meende Jeffrey. ‘We hebben elkaar nodig om onze doelen te bereiken.’ Als je daar niet vrolijk van wordt, weet ik het niet meer. Bart deed ook een fijne duit in het zakje. ‘We weten van onszelf waar we goed in zijn en vertrouwen daarop als we samenwerken.’ Mijn optimistische conclusie was dat we dus altijd de beste oplossing voor onze klanten vinden. ‘Inderdaad.’ Genoteerd. En bedankt.

ZELFBEWUSTZIJN
OOG VOOR
DE PRAKTIJK
DUIDELIJKHEID

‘We zijn praktisch ingesteld’, droeg Corinne aan. Ook goed om te horen. We kunnen bedenken wat we willen; het moet natuurlijk wel toepasbaar zijn. ‘Transparant’, antwoordde Wesley toen ik hem vroeg om Avantage kort samen te vatten. ‘We houden alle lijnen open naar elkaar. Daardoor werken we geweldig effectief samen.’ Mijn mondhoeken krulden vanzelf omhoog en mijn glimlach werd nog breder toen Eric zei: ‘We willen uitblinken in wie we zijn en wat we doen. Tweede plaatsen tellen niet.’ Winnaarsmentaliteit. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

‘We maken moeilijke dingen makkelijk’, vond Max. Volgens mij is dat precies waar IT voor bedoeld is, dus daar was ik het meteen mee eens. Frits zocht het in durf en creativiteit. ‘We zijn niet bang om vernieuwend, anders dan anders, te denken.’ Ik moest gelijk aan een van mijn favoriete citaten denken: “Iedereen zei dat het niet kon tot er iemand kwam die dat niet wist.” Inmiddels is die quote mijn lijfspreuk geworden.

DE
ALLERBESTE
SIMPEL
DENKEN
INNOVATIE
MET LEF

De 9 van Avantage

De rondgang langs verschillende medewerkers mondde uiteindelijk uit in ‘De 9 van Avantage’. Negen eigenschappen die samen onze onderneming karakteriseren. Wij noemen dat ons DNA. Daarmee geven we concreet invulling aan onze identiteit. De 9 van Avantage is het fundament onder ons doen en laten. Tegelijk speelt de 9 nog een andere rol. Het is het laagste cijfer waarmee we genoegen mogen nemen als het om klanttevredenheid gaat.

 

Voor minder dan een 9 doen we het niet. Daarom hebben we onze organisatie volledig afgestemd op de behoefte van onze klanten. We werken met kleine gespecialiseerde teams die alles van hun klanten weten. Die hebben we nodig om onze ambitie te realiseren. In 2020 willen we namelijk de allerbeste IT-leverancier van Nederland zijn. Alleen de eerste plaats telt.

 

Wil jij ons meehelpen om die eerste plaats te behalen en vast te houden? Bekijk dan onze vacatures.  Fijne (nieuwe) collega’s kunnen we altijd gebruiken!

Eric Carree

"Je moet niet altijd op de voorgrond willen staan. Dan krijg je vaak het beste resultaat."

    de Maand van Avantage

    Maandelijkse updates over slim(mer) werken, cybersecurity en de cloud